Ko se v podjetjih odločajo za najem zunanjih storitev (outsourcing), običajno pomislijo na IT storitve, čiščenje ali računovodske servise, včasih najamejo agencijo za kadre. Vse bolj pogosto pa zunanje agencije ali sodelavce najemajo tudi za spletni marketing in druge storitve, povezane z marketingom. Deloitte v svoji globalni raziskavi1 outsourcinga iz leta 2020 ugotavlja, da so podjetja zaradi Covid-19 krize spremenila svoje prioritete.

Čeprav je na prvem mestu prioritet zniževanje stroškov, pa je ključna postala okretnost podjetij (agility). Poslovni načrti se namreč spreminjajo, pa tudi meddržavne omejitve izdajanja delovnih viz in vse večja pričakovanja strank od vseh ponudnikov zahtevajo okretnost (agilnost). V omenjeni raziskavi so ugotovili, da bodo podjetja zdaj pospešeno najemala zunanje sodelavce, ki jim zagotavljajo konkurenčnost v svetu, kjer so hitrost, kakovost, prilagodljivost in nižji stroški postali pomembnejši od fizične lokacije.

Kljub temu pa se še vedno velikokrat zgodi, da vodstvo podjetja nima posluha za najem pomoči. Veliko vodij je še danes prepričanih, da je ceneje, če njihovi zaposleni vse naredijo sami. Tak način razmišljanja je lahko v novi situaciji, ki zahteva hitro prilagajanje na nove razmere, nevarno za razvoj poslovanja.

Zakaj outsourcing?
Izboljšuje učinkovitost, znižuje stroške, pospešuje razvoj izdelkov in podjetjem omogoča osredotočanje na naloge, ki izboljšujejo poslovanje.

Zakaj torej najeti zunanje strokovnjake?

Ohranjanje fokusa

Pomislite, kako je, ko se ukvarjate s celotnim procesom od vizije in strategije do praktičnega izvajanja v vseh detajlih naenkrat – vse to za več področij hkrati. Kako učinkoviti ste v resnici? Posledice so lahko katastrofalne iz več razlogov: vaš fokus je razpršen, stvari so površno narejene ali zamujajo. Ali pa se lotite samo enega področja in se fokusirate nanj, kar posledično pomeni, da druga področja sploh ne dobijo vaše pozornosti.

„Odgovor na to, ali so ljudje lahko večopravilni, je NE. Večopravilnost je mit. Človeški možgani ne morejo istočasno opravljati dveh nalog, ki zahtevata visoko raven razmišljanja.“
– Chris Adams

Naloga podjetja je ohranjanje pregleda nad celotno sliko in izvajanje ključnih operacij. Še posebno na področju marketinga podjetja rada svojim zaposlenim naložijo veliko opravil, ki zahtevajo ogromno specialističnega in operativnega dela. Zaposleni se sicer res lahko priučijo veliko stvari, pa vendar – ali je smiselno, da svoj čas namenjajo delu in nalogam, ki zahtevajo hitro spreminjajoča se specialistična znanja? Zunanji sodelavci namreč obvladajo posamezne dele takih operacij in jih opravijo hitro, učinkovito in kakovostno. Vodje projektov pa se zato lahko v primeru najema zunanjih sodelavcev ukvarjajo s tistim, kar je njihovo delo: vodenjem, preverjanjem rezultatov in strateškim usmerjanjem aktivnosti podjetja k dobičkonosnemu poslovanju.

Pomislite, kako bi bilo, če bi zdravniki vse nove načine zdravljenja študirali sami. Koliko časa bi sploh imeli za paciente? Si želite takega zdravnika? Strokovni sodelavci so v tem primeru tisti, ki zdravnikom pomagajo priti do novih znanj hitro, učinkovito in fokusirano, sami pa se lahko s tako pridobljenim znanjem posvetijo svojim pacientom in njihovemu zdravljenju.

Preprečite izgorelost in izgubo motivacije

Preobremenjenost s številnimi nalogami je gotova pot do izgube motivacije, ki lahko vodi v izgorelost zaposlenih. Mentalna izgorelost se pojavi, ko delamo preveč stvari na različnih področjih. Sčasoma je preobremenjena oseba vedno manj zbrana, vse bolj pozablja in dela vse več napak. Škoda je dvojna: osebna in poslovna. Izgorela oseba potrebuje najmanj šest mesecev pa vse do nekaj let, da si popolnoma opomore. Poslovna škoda zaradi iskanja nadomestila za izkušeno osebo na zahtevnem delovnem mestu je ogromna, poleg tega pa je potrebno še sanirati nastale zaostanke.

„Kaj je najslabše, kar se lahko zgodi podjetju? Da osebe, ki so mu bile zelo pripadne, postanejo do podjetja ravnodušne. To se lahko zgodi zaradi preveč dela, pomanjkanja posluha za potrebe zaposlenih, mikro-manageriranja, neprimernega načina komunikacije …“

S pomočjo zunanjih sodelavcev svojim zaposlenim omogočite več fleksibilnosti, saj imajo več časa in energije za ukvarjanje s tistim, zaradi česar ste jih zaposlili: rastjo vašega poslovanja.

Vpliv zunanjih sodelavcev na razvoj kadra in rast poslovanja

Zunanji sodelavci v vaše podjetje prinesejo nova znanja, nov način razmišljanja in nove rešitve za situacije, v katerih ste se znašli. Tako vam pravzaprav odpirajo potencial za rast.

Ko razmišljate o tem, kako vam lahko najem zunanje pomoči pomaga pri rasti, se ne omejujte zgolj na stroške najema zunanjih izvajalcev v primerjavi z izvajanjem nalog s trenutnim osebjem. Osredotočite se na vrednost, ki jo strokovno znanje zunanjega izvajalca doda vašemu podjetju. Ne glede na to, ali je to širitev proizvodnje, širše trženje podjetja ali iskanje inovativnih novosti v poslovanju vaše panoge – zunanji izvajalci vam s svojo ekspertizo prinesejo priložnost za inovacije, rast in dvig nad konkurenco.

Zunanja pomoč je vendar predraga – je to res?

Nižanje stroškov je zaradi Covid-19 situacije v podjetjih zelo aktualno. Pa vendar je potrebno vedeti, kje je nižanje stroškov strateško in dejansko koristi podjetju, in kje mu lahko škodi.

Da bi lahko podjetje preživelo to obdobje, mora biti izredno fleksibilno in hitro. To si lahko zanesljivo zagotovi prav z najemom občasne pomoči zunanjih strokovnjakov. Stališče „mi lahko vse naredimo sami“ lahko podjetje zelo veliko stane. Izgubljenih priložnosti in izgubljenega časa, ko bi vaši zaposleni lahko delali tisto, kar morajo za zagotavljanje napredka vašega poslovanja, namreč ne morete dobiti nazaj.

„Zunanje izvajanje pomembnih, a vsakdanjih dejavnosti vam lahko omogoči, da svoje lastne vire preusmerite na dobičkonosne dejavnosti, ne da bi pri tem žrtvovali kakovost ali storitev.“
– James Bucki

Koliko je dejansko vredno stališče „mi lahko vse naredimo sami“?

S preprosto kalkulacijo lahko izračunate vrednost stališča „mi lahko vse naredimo sami“.

  1. Predvidite, koliko ur za določeno operacijo potrebuje vaš zaposleni. Pri tem upoštevajte preprosto pravilo za oceno potrebnega časa: prvotno oceno takoj pomnožite z najmanj dva, še raje pa s tri. Ljudje pri oceni časa zlahka pozabimo na drobne stvari, ki jih je sicer potrebno opraviti, a konec dneva ni česa pokazati – vzamejo pa čas.
  2. Nato te ure pomnožite z bruto urno postavko plače vašega zaposlenega.

Dodajte

  1. Dodajte znesek investicij v izobraževanje na vseh področjih, ki jih mora vaš sodelavec obvladati, da lahko opravi vse naloge.

Izračun še ni gotov

  1. To isto število ur pomnožite z zneskom, ki ste ga izgubili v času, ko se vaši sodelavci niso ukvarjali s svojim dejanskim delom – razvojem poslovanja.
  2. Tudi ta znesek prištejte k zgornjemu znesku.

Nato pa ponovno preverite strošek zunanje agencije za, na primer, marketinške storitve, in razmislite, ali resnično nižate stroške ali pa ste morda podjetju prav z načinom „mi lahko vse naredimo sami“ naredili velik minus.

Najemanje zunanje pomoči je staro toliko, kot so stare korporacije. Eno podjetje se dogovori z drugim, da opravi tisto stvar ali izvede tisto storitev, ki je sami ne morejo ali ne želijo opravljati, da se lahko osredotočijo na tiste dele poslovanja, ki jih najbolje obvladajo. Najbolj uspešna podjetja na svetu znajo pravilno oceniti, katere naloge morajo izvajati sami, in na katerih področjih je bolje izkoristiti znanje in ekspertizo zunanjih sodelavcev. Kako gre to ocenjevanje vam?

V podjetju Aetas vam lahko pomagamo na različnih področjih in vam prinesemo nova znanja, ideje in rešitve, da se vi lahko ukvarjate s širitvijo svojega poslovanja. Kliknite TUKAJ za naš katalog storitev in nas pokličite.

Literatura:

  1. Deloitte Global Outsourcing Survey 2020: How much disruption?
  2. Tibor Kremic, Oya Icmeli Tukel and Walter O. Rom: Outsourcing decision support: a survey of benefits, risks, and decision factors; NASA Glenn Research Center, Cleveland, Ohio, USA, Operations Management Department, College of Business Administration, Cleveland State University, Cleveland, Ohio, USA
  3. The Balance Small Business: The Advantages and Disadvantages of Outsourcing in Business
  4. Wharton University: It’s Time to Talk Sense about Outsourcing
  5. ThoughtCo.:Can People Really Multitask?
  6. Disruptive Advertising: Should You Hire a Marketing Agency or Keep Things In-House?
  7. Clutch: Small Business Outsourcing Statistics in 2019
  8. Adventure Marketing Solutions: Should You Hire an In-House Marketing Person or a Marketing Agency?

Ostanite v toku, prijavite se na Aetasove novice

Če želite biti seznanjeni z najnovejšimi izobraževanji in aktivnostmi, ki jih izvajamo v podjetju AETAS, vas vabimo, da se prijavite na naše e-novice. Obveščali vas bomo tudi o novih blog prispevkih, v katerih boste našli kopico uporabnih nasvetov. Pridružite se nam!