Jasno je, da se marketinški budgeti krčijo, saj se krči promet, ki ga podjetja pričakujejo v letošnjem letu. Karantena se bo poznala vsem gospodarskim panogam, vendar pa za podjetja za življenje po karanteni ni dobro, da zdaj popolnoma prenehajo z oglaševanjem.
Nekaj dejstev glede potrošnikov, ki jih je pri odločitvah potrebno upoštevati:
- Gledanost TV je v času krize ogromna.
- Obiskanost socialnih medijev pričakovano raste.
- Ljudje želijo poskrbeti za svoje zdravje.
Uporabniki vaših izdelkov so veliko bolj pozorni na vse informacije, kot so bili pred karanteno. Prav zato ni dobro, da se popolnoma umaknete iz oglaševanja.
Tudi, če prodajate zdravila, svojih tržnih aktivnosti ne ustavite popolnoma. Prilagodite jih tako, da boste ostali dobro zapisani v očeh svoje ciljne publike – zdravstvenega osebja.
Kaj torej lahko naredite, če se ne morete iti klasičnega marketinga?
- Pomagajte svoji ciljni skupini – svojim zdravnikom in drugemu zdravstvenemu osebju. Razmišljajte, kaj jim lahko ponudite, da bo njihovo delo v tem trenutku lažje? Ali lahko pomagate njihovim pacientom in kako?
- Kaj lahko donirate?
- Kako lahko poskrbite za dober ugled podjetja v tem trenutku, ne da bi bili pretenciozni? Pomoč naj bo iskrena.
Kaj pa, če se lahko poslužujete marketinških prijemov?
Prevetrite vse svoje marketinške načrte in preglejte vse aktivnosti z nove perspektive. Nekaj nasvetov, kako se lotiti dela:
Segmentirajte izdelke v tri skupine:
- aktualni izdelki, ki ljudem pomagajo ali jih potrebujejo v tem trenutku,
- izdelki, ki jim bodo pomagali ali si jih bodo želeli po karanteni in
- izdelki, ki bodo aktualni, ko bo čas za »luksus«.
Razmišljajte o uporabnikih izdelkov:
- Ljudje bodo po več tednih doma želeli luksuza.
- Želeli bodo skrbeti za svoje zdravje.
- Iskali bodo izdelke za zdravje in dobro počutje.
- Preverite, kdo so kupci posamičnega segmenta vaših izdelkov in katere izdelke bo izpad dohodka kupcev najbolj prizadel. Pri tem upoštevajte, da bodo ljudje, ki niso izgubili prihodkov – tudi teh ni malo –investirali vase in v izdelke, ki jih ponujate.
Obveščajte ljudi o svojih izdelkih.
Razmislite o posamezni skupini izdelkov: kje bodo uporabniki najlažje dobili informacijo o njih in kaj jih bo v danem trenutku zanimalo.
Razmišljate lahko o raznih formatih »oglaševanja«: poleg klasičnega formata so tukaj še članki z daljšo razlago, razlage, kako vaš izdelek rešuje določeno težavo, pomoč ljudem s težavami. Razmišljajte širše.
Tudi pri delu z izdelki razmišljajte kot pri delu s strankami: »client-centric«. Osredotočite se torej na kupca. Vodilo naj bo: kaj bo kupec imel od tega? Ne prodajajte izdelka direktno, prodajajte ga preko informacij. Zdaj je čas, ko razlagamo koristi za uporabnika, ne prodajamo direktno.
Razmislite o pozicioniranju svojih oglasov:
Morda vsi mediji niso primerni za komuniciranje v teh časih. Razmislite o medijih, njihovi kulturi in načinu komuniciranja ter na podlagi tega, kje se s svojo znamko zdaj želite pojaviti. Prav tako preglejte oglaševalske bloke, znotraj katerih se pojavljajte. Preverite pozicije in oglase, ki bodo poleg vaših.
Razmišljajte o prodajnih kanalih za svoje izdelke:
- Če so vaši izdelki zdravila, je marketing omejen na gradnjo zaupanja znamki in celotni farma industriji.
- Če so vaši izdelki OTC in lajšajo težave zaradi bolezenskih znakov, razlagajte lajšanje težav in svetujte. Vaša znamka naj bo predstavljena diskretno.
- Če vaši izdelki niso zdravila z ali brez recepta (OTC ali Rx), razmišljajte o novih kanalih prodaje. Povežite se s spletnimi lekarnami ali drugimi spletnimi trgovinami.
Predvsem pa: ostanite vidni. Zdaj, ko smo vsi online in na TV, ne umikajte vseh svojih oglasov. Mediji so pripravljeni na pogovor, dogovarjajte se za boljše ponudbe in pakete. Razmišljajte, da ljudje potrebujejo nasvete strokovnjakov in jih nimajo kje dobiti. Dobijo pa veliko nasvetov laikov, ki lahko celo škodijo. Odgovorni za to niso samo laiki, ampak tudi strokovnjaki, ki svoje znanje držijo zase.