Ob koncu prvega polletja sem govorila z direktorico podjetja Aetas, mag. Vanjo Badovinac. Vanja ima za seboj bogato poslovno kariero in tudi Aetas vodi odlično. Njen način vodenja zagotovo ni stereotipen, kar bo potrdil vsak, ki dela z njo.
Leto 2020 nam je v prvi polovici postreglo z nepredstavljivimi izzivi in naš odziv je pokazal, iz kakšnega testa smo. Prav ta odziv je pokazal, kako je naravnana Vanja: odprta za vse nove ideje je podprla svoje sodelavce. Omogočila nam je uresničitev svojih zamisli, ki so se razvile v nove storitve in rast podjetja Aetas ̶ karanteni in omejitvam navkljub. Nič čudnega torej, da se na sestankih #Aetasteam-a kar bliska od novih idej.
Za nami je prvo polletje letošnjega leta, ki je popolnoma drugačno od vseh doslej. Kako ste? Kako kaže na polovici letošnje poti – tako osebno kot poslovno?
Ja, letošnje leto nas je res opozorilo, da nismo vsemogočni, prej nasprotno: v resnici smo precej ranljivi. Kljub temu smo v našem podjetju po prvem polletju zadovoljni. Kljub epidemiji koronavirusa smo prvih šest mesecev zaključili finančno dobro, predvsem pa sem izjemno ponosna, da smo uspeli ohraniti ekipo. K temu je seveda pripomogla tudi finančna pomoč države, do katere so bili upravičeni nekateri naši sodelavci.
Kako je epidemija vplivala na vaše delo?
Ob začetku epidemije koronavirusa smo morali v izjemno kratkem času veliko stvari organizirati popolnoma drugače. Ker smo relativno majhno podjetje, smo hkrati hitri in prilagodljivi; na trgu smo takoj prepoznali nove priložnosti in ponudili nove storitve. Govorim seveda predvsem o digitalnih storitvah, na katere smo se v resnici že dolgo pripravljali, težko pa bi rekla, da so v preteklosti zaživele tako kot smo si želeli ali pričakovali. No, zdaj so te storitve še kako žive in tako kot mnogi drugi smo tudi mi dokazali, da lahko digitalni svet v veliki meri nadomesti fizičnega. Ne popolnoma, saj osebnega stika le ni mogoče popolnoma nadomestiti – tako bo po mojem mnenju tudi ostalo – vendar je intenzivnejši preplet teh dveh svetov zagotovo nova realnost.
Se vam zdi, da že prihaja do zasičenosti na področju digitalnih vsebin?
V nekem trenutku se mi je res zazdelo, da gredo stvari v to smer, in o tem je tekla beseda tudi na mednarodni konferenci, ki sem jo nedavno virtualno spremljala. Po skoraj štirih mesecih, odkar smo se soočili z epidemijo, pa se mi zdi, da smo ujeli dober ritem v smislu »ravno prav«. Najbolj pomembno sito odziva na digitalne vsebine sta njihova kakovost in privlačnost. V našem podjetju smo v preteklih štirih mesecih poslali 71 digitalnih vsebin, prejemniki so bili pretežno iz vrst zdravstvene strokovne javnosti. Odzivnost je vedno med 30 in 45 odstotki, kar dokazuje, da so bile vsebine zanimive, koristne in privlačno pripravljene. Design sporočila ima, seveda poleg vsebine, veliko težo in mu posvečamo veliko pozornosti. Na splošno se najbolje obnesejo sporočila, ki so jasna, konkretna, ne predolga in seveda vsebinsko kakovostna.
Ali vas je bilo v času epidemije česa strah?
Strah ravno ne, zagotovo pa sem marsikatero noč prebedela v razmišljanju, ali smo na spremembe dobro pripravljeni, koliko časa bo trajala ta skorajda popolna zaprtost ustanov; skrbelo me je za sodelavce, ki so ostali skorajda brez dela, in še bolj za tiste, ki so v času epidemije garali kot še nikoli. Ker smo majhen tim, je vsak sodelavec kratkoročno v resnici nenadomestljiv, in moja odgovornost je kolikor le mogoče enakomerna porazdeljenost nalog in naporov .
Če v ekipi nekdo pregori ali pa ostane brez projekta, to kot vodja vedno občutim kot lasten neuspeh. Na srečo se tokrat to ni zgodilo: tako kot vedno je ekipa potegnila skupaj in izvedli smo lepo število čudovitih in uspešnih projektov. Vedno, ampak res vedno, je za uspeh zaslužna celotna ekipa, podjetje brez odličnih sodelavcev sploh ne more obstajati.
Kako pa so se odzvali naročniki?
Ko že govoriva o strahu, naj poudarim, da me je na začetku še najbolj skrbelo, ali se bodo naročniki umaknili, ali bodo zamrznili pogodbe, kaj bo z novimi naročili. A če delaš dobro ali še bolje: odlično, vlagaš v odnose in gradiš zaupanje, te naročniki v krizi ne zapustijo. To se je izkazalo tudi pri nas. Prišlo je do nekaj sprememb naročil, česar pa se nismo prestrašili, in večina poslov je tekla naprej. Naročniki nas niso zapustili, kar nas je navdajalo z izjemnim zadovoljstvom, in pravzaprav smo sklenili celo nekaj pogodb z novimi naročniki.
Ker trdno verjamemo v krožno gospodarstvo, tudi mi kot kupci nismo odpovedali nobenega posla oziroma smo naročili celo nekaj novih storitev. Gre predvsem za nakup novih digitalnih orodij in naročilo storitev pri razvoju lastnega marketinga, ki smo ga prav v času epidemije močno okrepili. V razvoj poslovanja še nikoli nismo toliko vlagali kot prav v zadnjem obdobju in učinki se že kažejo v naročilu novih storitev in večji prepoznavnosti podjetja Aetas na slovenskem in hrvaškem trgu.
Podjetje Aetas bo kmalu dopolnilo osem let. Kje ste danes in kam greste jutri?
Podjetje je finančno stabilno in zdravo, vlagamo v lasten razvoj in širimo nabor svojih storitev. Pri tem poslušamo trg, saj se potrebe podjetij, naših naročnikov, ves čas spreminjajo, in spodbujamo lastno kreativnost. Vedno znova se opominjamo na slogan »rešitve in ideje« v imenu našega podjetja, ki našim naročnikom zagotavlja, da bomo našli dobre rešitve za njihove izzive.
Zato ves čas širimo mrežo svojih zunanjih sodelavcev, saj novi ljudje prinašajo nove ideje in specializirana znanja. Aetas ima stabilno bazo sodelavcev, to so vodje projektov in strokovni sodelavci, sicer pa sklepamo vedno nova sodelovanja s kredibilnimi strokovnjaki na določenih področjih. Skupaj znamo in zmoremo več ̶ trdno verjamemo v moč sodelovanja in povezovanja, seveda tudi na mednarodni ravni.
Dolgo ste že v vodilnih vlogah, prvo ekipo ste vodili že pred 15 leti. Kaj se je v tem času spremenilo?
Oh, še najbolj sem se spremenila jaz 🙂 Vodenje ljudi vsak dan prinaša nove izzive. Ne spreminjajo se samo okoliščine in posel sam po sebi, ampak tudi ljudje. Sodelavec, ki si ga angažiral pred časom, se razvija, uči, pridobiva nove izkušnje in temu moraš kot vodja slediti. Ne smemo pozabiti na zasebno življenje posameznikov, ljudje se tudi zasebno izobražujejo, se poročajo, ločujejo, doživljajo rojstva in smrti v družini, vse to vpliva na ljudi in jih oblikuje. Ker so ljudje popolnoma drugačni, ko so utrujeni, mora biti odmor sestavni del dela.
Kljub vsemu še vedno uživam pri delu z ljudmi, razvijam se tudi v mentorico. Osrečuje me, ko vidim, da lahko koga kaj naučim. Hkrati pa hlepim po znanjih in izkušnjah modrejših, ki me obdajajo, v našem poslovnem svetu jih je na srečo veliko. Imam kar nekaj vzornikov, ki me navdihujejo, pa ne samo v poslovnem smislu, ampak tudi z uravnoteženostjo celotnega življenja. Nekateri med njimi so moji nekdanji nadrejeni, od katerih sem se veliko naučila.
Je podjetje Aetas nekaj, kar vas osrečuje? Se počutite uspešni?
Podjetje Aetas je velik del mojega življenja in če me ne bi osrečevalo, bi bilo njegovo vodenje naporno. A sem daleč od tega. Moj dan je preplet službenega in prostega časa, kar je v življenju podjetnikov povsem običajno. Največ novih idej dobim v zasebnem času, zlasti ko tečem ali kolesarim, in jih vedno želim čim prej deliti z ekipo. Ko smo skupaj, se kar bliska od idej, kaj vse bi še lahko naredili 🙂
Vesela sem, da je podjetje zdravo in uspešno. Vse večkrat slišim, da si ljudje želijo delati za naše podjetje in korporacije nam priznavajo, da imamo dobre kadre. Nekateri naši nekdanji sodelavci danes zasedajo pomembne položaje v različnih podjetjih in ustanovah in na vsakega od njih sem ponosna.
Vsako leto imamo srečanje, na katerega povabimo tudi družine naših sodelavcev. Ko vidim vse te ljudi, ki živijo tudi od dela v našem podjetju, in se radi podružijo z nami, to doživljam kot svoj največji uspeh.